Friday, January 27, 2012

Makna di sebalik kata-kata perempuan

Apakah rahsia di sebalik kata-kata wanita ? Setiap kata-kata wanita mesti ada makna di sebaliknya.. Jom kita fikirkan bersama..
.

Makna tersembunyi di sebalik kata-kata perempuan :
.
1. Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu?

Makna tersembunyi : Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?
.

2. Kalau perempuan tanya: You dah makan ke belum?

Makna tersembunyi : Jom pi makan. Lapar ni!
.

3. Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.

Makna tersembunyi : Belikanlah untuk I.
.

4. Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la.

Makna tersembunyi : Tolong picit kepala.
.

5. Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi…

Makna tersembunyi : Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.
.

6. Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.

Makna tersembunyi : I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?
.

7. Kalau perempuan kata: I suka berkawan dengan you. You baik,memahami bla bla bla…

Makna tersembunyi : Hish… I rasa macam minat sesangat kat you. Rasa macam nak jadi awek you je.
.

8. Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?

Makna tersembunyi : Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.
.

9. Kalau perempuan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.

Makna tersembunyi : Amboi! Aku kena berkorban. Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.
.

10. Kalau perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil. Ape yg `dia’ dapat i pun dapat..

Makna tersembunyi : Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...