Wednesday, June 27, 2012

Air Sungai Membeku

Subhanallah! Air Sungai Membeku | Jika sebelum ini Melayukini.net ada menunjukkan kepada anda mengenai air laut yang membeku secara tiba-tiba (LINK), tetapi kali ini ini air sungai pelik ini pula ditemui membeku. Pemandangan yang anda lihat ini ialah pemandangan di kaki Pergunungan Wasingtoon Valley. Fenomena ini terjadi kerana pergunungan tersebut terkepung ais dan membuatkan air sungai ini membeku. Jom tengok gambar air sungai pelik membeku di bawah ini. Subhanallah!
Semasa musim panas kawasan sekitarnya popular kepada orang ramai untuk melakukan aktiviti camping dan mandi manda. Fenomena sungai pelik yang sungguh menakjubkan yang kita sendiri tak pernah tau dan tak pernah melihat kejadian seperti ini sebelum ini…. Subhanallah, semua ini adalah tanda kekuasaan Allah SWT.

Koleksi Lukisan Kereta Kebal (10 Foto)

Kreatif! Koleksi Lukisan Kereta Kebal  | Kereta kebal merupakan kenderaan tempur berperisai berantai yang direka untuk memusnahkan musuh yang kelihatan melalui tembakan langsung dari meriam yang berada di atasnya. Kini terdapat beberapa buah koleksi lukisan kereta kebal yang sangat cantik untuk ditatapi. Ia dihasilkan oleh beberapa pelukis yang mempunyai kemahiran dalam seni lukis. Jom tengok gambar di bawah ini.










Sungguh bertuah jika seseorang itu dikurniakan tangan yang mampu melukis dengan baik sekali. Bukan mudah untuk bergelar seorang pelukis yang berjaya. Lihat sahaja gambar di atas, ia dihasilkan dengan penuh kemas dan teliti.

Earphones Yang Sangat Menarik (10 Foto)

Fon telinga atau earphones memang tidak asing bagi kita kan? Tetapi terdapat pelbagai rekaan kreatif earphones di dunia ini. Ada yang mungkin kita tidak pernah menyangka rekaan sebegini wujud. Di sini kita akan dapat melihat 10 rekabentuk earphones yang direka oleh Johnny Lighthands atau syarikat ATOM. Jom layan gambar di bawah ini.









Sangat kreatif! Kebiasaannya reka bentuk earphones sebegini amat sukar didapati di negara kita. Hal ini kerana tidak banyak jenama luar yang masuk ke dalam Malaysia melainkan jenama-jenama gergasi seperi Samsung dan sebagainya. Antara earphones  yang paling mahal adalah keluaran syarikat Dr Dre sehingga ada yang mencecah ribuan ringgit seunit.

Jentera Pengorek Tanah Terbesar Di Dunia

Mesin pengorek tanah antara jentera yang perlu digunakan dalam sesebuah pembinaan dalam skala besar. Di Malaysia khususnya, kebiasaannya kita hanya dapat melihat jentera pengorek membuat kerja-kerja dalam meluaskan tanah dan sebagainya. Tetapi jentera tersebut dilihat dalam bentuk yang kecil. Tetapi tidak kepada jentera ini yang dikenali sebagai Bagger 288 (excavator 288), yang dibina oleh syarikat Jerman Krupp untuk tenaga dan perlombongan firma Rheinbraun, excavator baldi-roda atau mesin perlombongan jalur bimbit.
Ia adalah 311 kaki tinggi dan 705 kaki panjang dan berat 45.500 tan. Bagger 288 telah dibina bagi kerja membuang tanah beban sebelum perlombongan arang batu di Tagebau Hambach (stripmine Hambach), Jerman. Ia boleh menggali 240,000 tan arang batu atau 240,000 meter padu tanah beban harian, bersamaan dengan padang bola sepak (bola sepak) digali hingga 30 m (98 kaki) yang mendalam. Arang batu yang dihasilkan dalam satu hari mengisi 2400 gerabak arang batu. Pengorekan sehingga kepada 220 m (721 kaki) panjang dan kira-kira 96 m (315 kaki) tinggi.
Sungguh besar dan sudah semestinya kos sebuah jentera pengorek tanah ini bernilai jutaan ringgit. Tetapi ini boleh dikira sebagai projek mega yang sudah tenttu mampu menjana keuntungan lebih dari yang dijangkakan.

Sungai Terjernih Di Dunia (10 Foto)

Ciptaan Allah itu sememangnya indah. Jika di dunia dilihat indah dan cantik, bagaimana pula keindahan di dalam syurga nanti. Menyentuh bab keindahan ini, terdapat sungai Verzasca yang terletak di Switzerland ini dikenali kerana kejernihan airnya yang mengalir dari gunung-ganang yang terletak di Pizzo Barone ke Tasik Maggiore.  Air sungai ini sangat jernih, sehinggakan pada kedalaman 10 meter di dasar sungai, anda masih dapat melihat dengan jelas jambatan yang merentangi sungai ini. Lokasi ini terkenal sebagai kawasan pelancongan untuk aktiviti scuba diving dan bungee jumping.
Subhanallah sangat cantik ciptaan Allah SWT ini. Sungai yang mempunyai kejernihan sehingga mencecah kedalaman paras 10 meter. Tentu seronok jika sungai ini berada di negara kita. Kejernihan ini menunjukkan betapa hebatnya kekuasaan Allah SWT

Sunday, June 24, 2012

10 Jenis Solat Tidak Diterima Allah S.W.T

Rasulullah S.A.W. telah bersabda: “Sesiapa yang memelihara solat, maka solat itu adalah cahaya baginya, petunjuk dan jalan selamat dan barangsiapa yang tidak memelihara solat, maka sesungguhnya solat itu tidak menjadi cahaya, dan tidak juga menjadi petunjuk dan jalan selamat baginya.” (Tabyinul Mahaarim)

Rasulullah S.A.W telah bersabda bahawa : “10 orang solatnya tidak diterima oleh Allah S.W.T, antaranya :
1. Orang lelaki yang solat sendirian tanpa membaca sesuatu.
2. Orang lelaki yang mengerjakan solat tetapi tidak mengeluarkan zakat.
3. Orang lelaki yang menjadi imam, padahal orang yang menjadi makmum membencinya.
4. Orang lelaki yang melarikan diri.
5. Orang lelaki yang minum arak tanpa mahu meninggalkannya (Taubat).
6. Orang perempuan yang suaminya marah kepadanya.
7. Orang perempuan yang mengerjakan solat tanpa memakai tudung.
8. Imam atau pemimpin yang sombong dan zalim menganiaya.
9. Orang-orang yang suka makan riba’.
10. Orang yang solatnya tidak dapat menahannya dari melakukan perbuatan yang keji dan mungkar.”

Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : “Barang siapa yang solatnya itu tidak dapat menahannya dari melakukan perbuatan keji dan mungkar, maka sesungguhnya solatnya itu hanya menambahkan kemurkaan Allah S.W.T dan jauh dari Allah.”
Hassan r.a berkata : “Kalau solat kamu itu tidak dapat menahan kamu dari melakukan perbuatan mungkar dan keji, maka sesungguhnya kamu dianggap orang yang tidak mengerjakan solat. Dan pada hari kiamat nanti solatmu itu akan dilemparkan semula ke arah mukamu seperti satu bungkusan kain tebal yang buruk.”
Wallahualam.

Kisah Masuk Syurga Kerana Bulu Mata

Kisah Masuk Syurga Kerana Bulu Mata
Diceritakan di Hari Pembalasan kelak, ada seorang hamba Allah sedang diadili. Ia dituduh bersalah, menyia-nyiakan umurnya di dunia untuk berbuat maksiat. Tetapi ia berkeras membantah. “Tidak! Demi langit dan bumi sungguh tidak benar. Saya tidak melakukan semua itu.” “Tetapi saksi-saksi mengatakan engkau betul-betul telah menjerumuskan dirimu sendiri ke dalam dosa,” jawab malaikat. Orang itu menoleh ke kiri dan ke kanan, lalu ke segenap penjuru. Tetapi anehnya, ia tidak menjumpai seorang saksi pun yang sedang berdiri.

Di situ hanya ada dia sendirian. Makanya ia pun menyanggah, “Manakah saksi-saksi yang kau maksudkan? Di sini tidak ada siapa kecuali aku dan suaramu.” “Inilah saksi-saksi itu,” ujar malaikat. Tiba-tiba mata hamba Allah tersebut bicara, “Saya yang memandangi.” Disusul oleh telinga, “Saya yang mendengarkan.” Hidung pun tidak ketinggalan, “Saya yang mencium.”
Bibir mengaku, “Saya yang merayu.” Lidah menambah, “Saya yang mengisap.” Tangan meneruskan, “Saya yang meraba dan meramas.” Kaki menyusul, “Saya yang dipakai lari ketika diketahui orang akan maksiat tersebut.”

“Nah! Kalau kubiarkan, seluruh anggota tubuhmu akan memberikan kesaksian tentang perbuatan aibmu itu”, ucap malaikat. Orang tersebut tidak dapat membuka sanggahannya lagi. Ia putus asa dan amat berduka, sebab sebentar lagi bakal dihumbankan ke dalam Neraka Jahanam. Padahal, rasa-rasanya ia telah terbebas dari tuduhan dosa itu. Tatkala ia sedang dilanda kesedihan itu, tiba-tiba terdengar suara yang amat lembut dari selembar bulu matanya: “Saya pun ingin juga mengangkat sumpah sebagai saksi.”

“Silakan”, kata malaikat. “Terus terang saja, menjelang ajalnya, pada suatu tengah malam yang lengang, aku pernah dibasahinya dengan air mata ketika ia sedang menangis menyesali perbuatan buruknya. Bukankah nabinya pernah berjanji, bahawa apabila ada seorang hamba kemudian bertaubat, walaupun selembar bulu matanya saja yang terbasahi air matanya, namun sudah diharamkan dirinya dari ancaman api neraka? Maka saya, selembar bulu matanya, berani tampil sebagai saksi bahawa ia telah melakukan taubat sampai membasahi saya dengan air mata penyesalan.”
Dengan kesaksian selembar bulu mata itu, orang tersebut dibebaskan dari neraka dan dihantarkan ke syurga. Sampai terdengar suara bergaung kepada para penghuni syurga: “Lihatlah, Hamba Allah ini masuk surga kerana pertolongan sehelai bulu mata.”

* Taubatlah dengan sebenar-benar taubat yang penuh penyesalan dan keikhlasan sebelum terlambat.. Allah itu Maha Pengampun..

[Video] Lelaki Membaca Al-Quran Dalam Keadaan Koma

[Video] Lelaki Membaca Al Quran Dalam Keadaan Koma
Seorang pemuda yang bertugas sebagai Imam telah mengalami kemalangan lalu koma. Namun satu kejadian yang luar biasa telah berlaku apabila pemuda itu tiba-tiba membaca al-quran ketika sedang koma.

Remaja Jordan yang bertugas sebagai imam mengalami kecederaan dalam satu kemalangan, membaca Al-Quran Al-Karim dalam keadaan yang tidak sedarkan diri setelah keluar daripada bilik pembedahan. Subhanallah, apa jua kelakuan atau perkataan yang kita gerakkan semasa kita sedar diri, Allah SWT akan gerakkan secara automatik apabila kita dalam keadaan tidak sedar.

Inilah maksud kata-kata Imam Al-Ghazali yang mengatakan ” apa sahaja perbuatan kita di dunia adalah gambaran perbuatan kita di alam Akhirat nanti “. Betapa malunya kita dihadapan Allah SWT apabila kita berkelakuan tidak senonoh dihadapan Allah SWT di Akhirat nanti.

Semoga Allah SWT memberi semangat kepada kita semua untuk melakukan ibadat dan menjauhkan kita semua daripada melakukan kejahatan, agar kita berkelakuan dan berkata-kata dengan perkataan terbaik dihadapan Allah SWT nanti, Amin Ya Rabbal Alamin. –

untuk melihat video tersebut, copy link di bawah dan paste kan dekat google or yahoo anda. akan keluar video nya dari youtube...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4ukR5k64wlg 

Lelaki Misteri Berjubah Putih Muncul Mengangkat Pemuda Syahid Hanya Dengan Sebelah Tangan

Lelaki Misteri Berjubah Putih Muncul Mengangkat Pemuda Syahid Hanya Dengan Sebelah Tangan
Ketika askar upahan rejim Basyar Al-Assad sedang menggila membunuh penunjuk perasaan, tiba2 keluar sosok tubuh seorang lelaki berjubah putih dari arah sebelah tentera Basyar Al-Assad. Lelaki itu mengangkat mangsa yang syahid dibunuh askar upahan Basyar Al-Assad dengan tenang sedangkan dibelakangnya tentera bersenjata.

Kelihatan dia mengangkat pemuda yang telah syahid itu dengan sebelah tangan sahaja.
Siapakah lelaki berjubah putih itu? Masih menjadi persoalan..di gambarkan warna putih lelaki tersebut berbeza sama sekali dengan warna van di belakang nya yang juga berwarna putih...  Wallahu a’lam.

untuk melihat video tersebut, copy link di bawah dan paste kan dekat google or yahoo anda. akan keluar video nya dari youtube...

http://www.youtube.com/watch?v=dRdpsEUajpQ&feature=player_embedded

[Video] Suara Tua Alunkan Al-Quran ‘Hilangkan’ Lagu Disko

[Video] Suara Tua Alunkan Al Quran ‘Hilangkan’ Lagu Disko
Firman Allah yang bermaksud ;
“Dan sesungguhnya kami mempermudahkan al-Quran itu untuk diingati, maka adakah ada orang mahu mengambil pengajaran” Al-Qamar, ayat 17.

Demikian firman yang diturunkan oleh Allah S.W.T mengenai senaskhah Al-Quran untuk diperlajari dan dibaca oleh semua hambanya ketika masih hidup di muka bumi ini.
Setiap ayat yang terkandung dalam Al-Quran mengandungi seribu satu manfaat kepada manusia.

Di sebuah jalan di tengah kota Beirut, Lubnan, seorang lelaki tua yang hanya duduk di sisi jalan begitu asyik mengalunkan ayat-ayat suci Al-Quran walaupun keadaan di sekelilingnya bising dengan bunyi lagu-lagu dari pub dan disko di sepanjang jalan Hamra.
Lelaki tua itu langsung tidak menghiraukan orang ramai yang lalu lalalng di situ dan hanya tetap dengan mengaji sahaja.
Malah, perbuatannya itu menarik perhatian orang yang lalu lalang di sepanjang jalan Hamra.
Jalan Hamra adalah salah sebuah jalan utama di sekitar kota Beirut, Lubnan. Jalan Hamra menjadi tumpuan ramai rakyat Lubnan menyebabkan pelbagai kemudahan seperti cafe, teater, dan restoran-restoran mewah dibangunkan.

Namun begitu, jalan Hamra tidak seperti tempat-tempat yang lain di sekitar Lubnan.
Masjid mahupun surau sukar ditemui manakala pub, disko dan tempat mencacah tatu boleh ditemui di merata-rata tempat.

Tujuan Al-Quran diturunkan adalah untuk menyucikan jiwa manusia (tazkiyyah al-Nafs). Al-Quran sentiasa menyeru manusia supaya membersihkan jiwanya dengan melakukan kebaikan.
Beruntunglah orang yang dapat memimpin jiwanya ke arah keredhaan Allah S.W.T. Secara fitrahnya, jiwa boleh terjerumus ke lembah kehinaan apabila ia tidak dididik dan jiwa boleh mencapai tahap termulia apabila ia dibersihkan.

“Dan jiwa serta penyempurnaan ciptaanya, maka Allah mengilhamkan kepada jiwa itu jalan kefasikan dan ketakwaannya. Sesungguhnya beruntunglah orang yang mensucikan jiwa itu dan sesungguhnya rugilah orang yang mengotorinya.” Al-Syams, ayat 7-10. –

Bagi melihat video tersebut sila ke link di bawah,,  semoga ALLAH S.W.T memberkati kita semua


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ooz3z8wR28U#!

Pengharaman Daging Khinzir: Jawaban Syeikh Abduh Yang Mengejutkan.

Pada suatu ketika, Syeikh Muhammad Abduh telah bersafari ke Eropah. Sesampai di Perancis beliau telah diundang kesuatu majlis forum yang dihadiri oleh ummat islam dan bukan islam di sebuah bandar.

Diantara perkara yang dibangkitkan oleh bukan islam kepada Tuan Syeikh Abduh dalam forum itu ialah tentang pengharaman mengkomsumsi daging khinzir dalam Islam.
Mereka mengatakan kepada Abduh, bahawa perusahaan pengeluaran daging khinzir di perancis melalui proses pemantauan, rawatan dan teknologi yang sangat moden, saintifik, hegenik dan teliti pada semua peringkat perladangan lagi, penyediaan bahan makanan khinzir, pemotongan daging, pembungkusan dan pemasakan di restoran. Semua proses rawatan dan pemantauan moden ini telah menyebabkan memakan daging khinzir menjadi selamat kerana semua bentuk cacing, mikrorgasma, ulat, kuman dan bakteria dalam daging khinzir telah musnah melalui teknologi ini. Pengharaman daging khinzir menjadi tidak berasas lagi.

Bagi menjawab tantangan ini, Abduh telah meminta disediakan dua ekor khinzir jantan dan seekor khinzir betina serta dua ekor ayam jantan dan seekor ayam betina.

Kemudian Tuan Syeikh Abduh meminta dua ekor ayam jantan dan seekor ayam betina itu dilepaskan di dalam satu sangkar. Apa yang berlaku ialah dua ayam jantan itu telah berlawan dan bertarung antara satu sama lain berebut untuk mendapatkan ayam betina itu. Mereka berlawan dan saling luka melukai hanya untuk mengawan seekor ayam betina. Mereka bertarung bermati-matian demi harga diri dan maruah kejantanan.

Kemudian Abduh meminta dua ekor khinzir jantan dan seekor khinzir betina itu dilepaskan di dalam satu sangkar. Apa yang berlaku sangat menjijikkan. Dua ekor khinzir jantan itu saling tolong menolong dan bergilir mengawan khinzir betina itu tanpa ada kekecuhan atau perlawanan.

Lalu Abduh mengatakan (lebih kurang) “Tuan-tuan saksikan sifat binatang yang bernama khinzir, tidak mempunyai maruah dan harga diri sebagai kejantanan. Bacul dan hilang harga diri. Sifat inilah yang telah meresap dalam darah daging diri kamu semua yang memakan daging khinzir. Kamu tidak merasa apa-apa, tidak merasa cemburu, tidak merasa marah dan tidak merasa hilang maruah melihat isteri kamu atau anak perempuan kamu bersama lelaki lain, hatta dijimak oleh lelaki lain.( sex bebas)”.


Subhanallah!… JazakAllah Tuan Syeikh.” –



Syeikh Muhammad Abduh

Tuesday, June 19, 2012

Cinta 3 segi vs zaman jepun


Assalamualaikum semua...
Ha baca tajuk pun conform k0rang dah pening kan, apalah yang ingin aq sampaikan
Pertama ada ayat cinta 3 segi,
Kedua zaman jepun..

Ok aq akan pergi satu persatu, pertama cinta 3segi..
Korang pernah dengar tak lagu cinta 3 segi, ala tipu lah tak pernah dengar..
Aq memang nak sangat belajar main lagu ni.. salah satu sebab aq beli gitar hari tuh ialah nak belajar main lagu ni lah,,, tapi sukar nak jumpa orang yang pandai main lagu ni...
Satu hari aq pi lah rumah kawan lama ni, just nak pi ziarah dia je, tapi apa yang aq tak tahu ialah kawan aq ni pandai main gitar, masa pergi hari tu aq try lah tanya
Aq: wan, demo pandai dop main lagu cinta 3 segi
Wan: lagu mana eh,
Aq: ala yang dulu gege (kecoh) lagu tuh orang dalam penjara record
Wan: oh lagu ni ek, (terus dia main)
 pergh terkasima aq dengar..
aq: wan aku nak belajar dengan mu lagu ni deh...
wan: bereh jah, Cuma 2 3 hari ni aq sibuk jah
Aq: gini lah wan, mu main intro dia dulu, aq record dengan camera.


Terus dia main kan intro dia, keadaan masa tu memang tidka mengizinkan aq duk lama di rumah dia sebab cuaca memang dah gelap nak hujan, petir sambung menyambung antara mereka,, hahahah

Korang mesti tertanya tanya kan kenapa aq minat dengan lagu cinta 3segi ni,, emmm tipu lah kalau aq tak pernah rasa situasi ni,,
Ya memang aq pernah rasa di curangi dalam percintaan,, segala gala nya sudah aq beri, kesetiaan, kejujuran, semua ke lah,,, tapi akhirnya dia memilih orang lain,,
Memang down gila lah masa tuh,,, tak sanggup aq nak tahu dia ucapakn sayag, cinta ,rindu dekat laki lain,,, tapi aq redha, cinta tak bermakna memliki kan,,,

Hanya doa dan airmata aq sedekah kan kat dia,,,
Ok lah malas nak ingat hal ni,,,
So SPECIAL untuk korang nah aq bagi tunjuk video aku main intro lagu cinta 3 segi
Insyallah bila dah ciap semua aq post balik k,,,,


video





Ok cite kedua ialah cite zaman jepun,



Ok tengah aku duk layan perasaan tiba2 datang seorang pak cik.. Dia ni kira memang lagend lah kat kampung aq,, nama dia abg awang
Dia sapa aku, : weh kuat duk menung teh,, amboi main gitar nah
Aq: hahaha puas2 petang ni,, mari lah duk sekali,,
Dia: em main lagu gapo tuh, lagu P.Ramlee reti dop main
Aq: nyayi buleh main tok reti hahahahahha...
Dia: mudah dop main gitar ni
Aq: atas rajin ngan malas jah, kalu rajin mudah jah, kalu malas memang payah,
Aq: emm abg awang nak tanya sikit, loni umur berapo doh
dia: emmm 70 lebih, aq lahir masa jepun tok mari lagi sini
Aq:  em cam mana hidup zaman  jepun tuh, payah ko.
Dia: emm payah, nak makan payah,,, semua dia pegang, nak jumpa nasi satu hari memang susah lah, tambah2 kita hok miskin ni,, nak knyag kan perut kena lah makan ubi kayu, pisang,
baju pun buat dengan kain guni jah,,, nak oyat nya susah hidup zaman tuh

Lepas tuh ada lah lagi dialog, aq dah lupa,,,
Ni gambar abg awang yang sempat aq curi ambil, ehehehhehehe


Hensem tak hehehehe...


Jadi moral of the story ialah,, kita kenalah bersyukur dengan segala nikmat yang kita perolehi,
time kita dapat benda yang kita tak suka, pikirlah orang lain lagi teruk dari kita
ok lah aq nak out dulu, dah banyak aq tulis ni,,,

sehingga berjumpa lagi,,,
Wassalam







Sunday, June 17, 2012

Terpaksa emmmm...

Assalamualaikum... baca tajuk dah tahu aq tengah mengeluh hehehehe..

suka lak,, ha cer cite apa hal ni??
korang semua kan tahu dalam post yang lepas aq dah tulis pjg lebar yang aq dah tutup fb,
ha so kenapa?
Kau pun tahu kan aq ni aktif dengan program belia, so kemana saja aq pi, kursus ka, kem ka, mesti semua orang akan mintak fb aq,, (nak mintak number fon tak berani la tu)
oh lepas tu??
jadi bila aq habaq mai yang aq tak ade fb, tutup fb, mereka akan cakap
ceh tak payah tipu lah, semua orang ada fb, budak kelas 5 pun ada, jangan nak tipu lah
kita nak share gambar ni,
nak kenal awak lebih lagi (ni nak ngorat ni)

jadi aq pikir ada baik jugak aq on balik fb aq, biar mereka dapat share semua tu, tetang urusan fb ni, em aq
nak buat endah tak endah je,,,, study lagi penting,
exam pun dah dekat,

serius aq cakap tak de fb memang kita akan ketinggalan la, semua cakap
semalam tak tengok ke dalam fb ada bla bla bla
aq senyum je,,,,

pape pun kepada peembaca blog ni yang tak add lagi qie, silakan kan lah add,
fb ada kat tepi tuh,,, terima kasih ku ucapkan

waalaikummusalam....

Monday, June 4, 2012

Cipta sejarah!!

Assalamualaikum,,

wah sejarah, sejarah....
pada 3.6.2012 diri ini dengan banga nya menyatakan yang saya SHAUQI AFHRAH telah berjaya meletakakn dirinya sebagai salah seorang pengapit pengantin dalam musim2 kahwin ni,,

hahahaha tak baik wo riak bin takbur lah kau ni,,
oppsssss!!! sory... subahanllah,,

Cam ni kan sekarang musim orang kahwin. jadi mesti kita semua ada di jemput tak pun, family korang di jemput kan,
boleh dikatakan sepanjang jalan mesti ada beberapa tempat yang buat kenduri kan,.,,

ALHAMDULILAH syukur kepada ALLAH atas nikmat yang di beri kepada pasangan baru ini..
jadi saya pun tidak terlepas untuk merasa makan gulai tahun ni, ayam pedas memang favourite lah, heheheh
namun yang lain nya tahun ni, saya di suruh jadi pengapit untuk perkahwinan dua pupu saya di PASIR MAS,,

serius selama 21 tahun hidup ni tak pernah lagi jadi pengapit, mula2 masa bagi jawapan tuh, nak sangat tapi malu,, malu malu,,, auuuwww...
tapi memikirkan pengalaman tak boleh di jual beli saya beranikan jugak,,

nak tahu x?
xnak tahu..
eh diam lah,,,
saya umur2 21 ni tak pernah pakai samping dan songkok tau, walaupun raya, tapi tahun ni dapat rasa..
wah macam pengantin lak,,, hahahahaha semua cakap hensem, ok lah tu kan,, hahahaha

semua nya berjalan lancar walau dalm sedikit kehujanan, perghhh berpeluh peluh saya time tuh...
namun demi pengantin semua ok aje,,,

TAHNIAH!!
kepada pasangan Ridhuan&Hidayah
semoga always happy and di kurniakan baby2 yang comel, bulat2

ni pelamin diorang,,
gambar kau mana? nak tenggok
sorry lah der, malu gue,,, hehehehe

wassalam..


Hadiah yang bernakna

Assalamualaikum,,,

ni ada satu lagi story yang ingin saya kongsi... dalam awal bulan 3 hari tu, masa di sekolah, saya telah menerima satu surat yang di dalam nya tertulis satu sajak/puisi,, entah lah ehhehehehe..
tapi masa tu saya baca sekali imbas sahaja,,, tak perasan pun yang ada keistimewaan pada rangkap nukilan insan itu pada saya...
wait wait., sape bagi tu ha??
ada lah member
mesti perempuan kan..
eh kau ni sibuk je nak tahu, tak kan lah lelaki nak bagi benda macam ni
cantik ke owang nya
amboi2,.,,, shhhhh, semua cantik lah,,,,
ok berbalik kepada cerita di atas...
kebetulan kelmarin saya tenggah kemas meja study saya buka satu buku catatan.; tiba2 jatuh kertas ni.. emmm teringat kembali kenangan di ZA BA. emm tapi yang membuatkan saya kezut, sedikit je... ialah pangkal ayat nya adalah nama penuh saya SHAUQI AFHRAH..
jom saya kongsikan untuk anda....

Kenal Tak Terhintung

Salam perkenalan ku ungkapkan
Hanya untukmu yang bernama teman
Antara dirimu dalam persahabatan
Untuk hari ini dan selamanya begini
Qaibar tirai lambaian,tercipta sebuah kenangan
Ianya ikhlas dari hati suciku

Alam kedewasaan mengajar kita
Fantasikan cita-cita kita
Halaman rindu kenangan semalam walaupun
Raih perngorbanan tak mengenal keperitan
Antara dirimu dan pengalaman
Hidup dalam ketabahan

Elin -puteri
2/3/2012

Doaku semoga dia sukses dalam apa jua yang dia ceburi dan lakukan, amin
Ni lah gambar pemberian dia..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...