5 Pemain Bola Sepak Terkaya Di Dunia

1 : David Beckham

Di tangga pertama ialah David Beckham, pemain yang paling popular di abad ini. Beckham yang pernah bemain untuk Real Madrid dan Manchester United in di anngarkan memperoleh gaji sebanyak 30 juta euro (RM 125 juta) setahun. Beckham juga merupakan dari tahun 2000 hingga 2006. Kini Beckham bermain untuk LA Galaxy.

2: Cristiano Ronaldo

Bekas pemain Manchester United dan kini bermain untuk Real Madrid ini di tangga 2 ranking pemain bola sepak terkaya di dunia. Dengan gaji di anggarkan 22 juta euro (RM 91.1 juta) setahun pemain ini antara pemain bola sepak muda terkaya di dunia.

3 : Kaka

Pemain yang di gilai peminat wanita ini kini bermain untuk Real Madrid, pernah memenangi FIFA WORLD PLAYER OF THE YEAR pada tahun 2007 bersama kelab Ac Milan ini di anggarkan memperolehi gaji 17.5 juta Euro (RM 72.47 juta) setahun.

4 : Ronaldinho

Siapa tidak kenal Ronaldinho, pemain berasal dari Brazil yang penuh dengan skill samba dalam permainannya. Pemain yang pernah memenang FIFA WORLD PLAYER OF THE YEAR sebanyak 2 kali pada tahun 2004 dan 2005 ini di anggarkan memperolehi gaji 17.5 juta Euro (RM 72.47 juta) setahun.

5: Thierry Henry

Thierry Henry ialah pemain berasal dari perancis dan kini bermain untuk New York Red Bulls di Amerika. Henry pernah bermain untuk kelab terkemuka seperti Arsenal dan Barcelona. Gaji Henry di anggarkan lebih kurang 16 juta euro (RM 66.3 juta) setahun

Comments

Popular Posts