SOMBONG NYA DIA


-Sombongnya aku kerana ingin menjaga batas pergaulan antara kau dan aku

-Sombongnya aku kerana ingin mengelak dari didekatimu

-Sombongnya aku kerana ingin menjaga maruah diri dan keluarga

-Sombongnya aku kerana mengelak diri ku dan kamu dari terjerumus ke lembah maksiat dan zina

-Sombongnya aku kerana mengelak dari dikejar oleh dosa-dosa

-Sombongnya aku kerana mengelak dari cair dengan pujuk rayumu

-Sombongnya aku kerana aku takot tergoda dengan janji-janji manismu

-Sombongnya aku kerana aku takut akan mencintaimu melebihi cintaku pada Allah Swt

-Sombongnya aku kerana aku takut tergoda dan dinoda oleh mu

-Sombongnya aku kerana mengelak dari berbicara denganmu,adalah untuk mengelak dari berbual perkara-perkara yang tidak berfaedah dan menjaga aurat kerana suara wanita adalah aurat

-Sombongnya aku hanyalah untuk mengelak dari fitnah kerana wanita merupakan fitnah dunia

-Sombongnya aku hanyalah untuk mengelak dari “bercouple”sesungguhnya couple tanpa akad haram disisi islam

-Sombongnya aku padamu hanyalah untuk MENCEGAH dari melakukan kemungkaran

Wahai adam,sombongku bertempat,aku bukanlah anti lelaki atau sebagainya..aku cuma ingin menjaga kesucian diriku yang akan aku berikan kepada suamiku kelak dan menjadi ibu yang terbaik kepada anak-anakku..apa gunanya aku ramah dan mesra denganmu jika kemurkaan Allah ada disitu.Biarkan aku jual mahal,harga diriku sebagai seorang wanita terlalu tinggi,hanya akan aku serahkan kepada yang benar-benar layak memilikinya.

Ya Allah,jadikan aku wanita yang solehah,yang baik di antara yang terbaik,dan kurniakan aku pendamping yang baik,dalam mendapatkan sesuatu yang terbaik dari Mu.Aminnn yaa Rabb

"Sebaik-baik wanita ialah yang tidak memandang dan tidak dipandang oleh lelaki."

Comments

Popular Posts