Suami Aku Ustaz -Novel-

Assalamualaikum,,

Alhamdulilah bersua kita lagi untuk kali kedua pada hari ni....
skema ayat?? hahahaha

Ni saya nak share sebuah novel yang bagi saya sangat best dan WAJIB anda miliki dan baca..
Novel hasil nukilan HANNAH DHANIYAH..

Novel ni mengisahkan tetang hidup seorang remaja perempuan iaitu ALISA/LISA
pada usia 17 tahun dengan exam spm tengah on the way dia tlah di kezutkan dengan berita dari parents nya agar dia berkahwin dengan abg sepupu nya iaitu HAFIZ, ataupun USTAZ HAFIZ,
Alasan nya, parents lisa risau untuk tinggalkan lisa tanpa penjagaan sape,
parents dia hendak ke mekah, jadi dalam keadaan 'Terpaksa' lisa bersetuju untuk menerima cadangan family nya, kerana dia tahu kalau dia kata tak nak sekali pun beliau tetap kena turut juga,,, tambah2 ni permintaan kedua ibubapanya,. lisa merupakan anak tunggal mereka,
Ustaz HAFIZ merupakan ustaz liasa di sekolah yang mengajar PENDIDIKAN ISLAM tingkatan 5. jadi Ustaz Hafiz adalah guru lisa merangkan suami,
Pelbagai konflik yang timbul dalam kisah hidup mereka, lisa merupakan seorang yang nakal, dapat suami yang alim.,. di tambah pula dia awal2 perkahwinan mereka, lisa meminta agar Hafiz tidak menghebohkan tetang hal ini kepada semua orang kerana malu dan hendak fokus pada spm.. lisa mempunyai 3 orang best friend, iaitu JOHAN/joe, WATI, dan PA AN..
bagi mengetahui lebih lanjut lagi, bacalah sendiri ya, ehehehhee... tengok lah keajaiban cinta lepas kahwin, dari tak suka, jadi sayang... ehehehhehe

memang novel ni best sangat.. saya hanya ambil masa 2hari je untuk menghabis kan 586 muka surat
eleh tu pun nak bagitahu orang,,,,,
woitt insan yang nama shauqi afhrah ni kau ingat suka sangat ke baca novel,,,
tapi di sebabkan di suruh oleh my kak chik, saya turuti je, tak mau jadi adik derhaka lak.

bagi aq, yang mana kak chik suka, aku akan suka,,, emm mesti korang nak tengok kan cover novel tuh,,, ni dia aq lampirkan, aq ni kejap bahasakan diri saya, aq lah, emmm heheheheh
Satu ayat yang best dalam novel ni, H.A.C.K.S.. kalau orang lain2 akan jawab
HANYA AKU CINTA KAU SEORANG, tapi lain di jawab oleh Ustaz Hafiz,, jawapan nya ialah
HANYA ALLAH CINTA KU SELAMANYA, hahaha terbaik....

wassalam





SELAMAT MEMBACA YA..    


Comments

Popular Posts