Monday, July 4, 2011

10 KISAH ANEH KELAHIRAN MANUSIA

1. Wanita yang melahirkan pada tarikh 10-10-10, 09-09-09 dan 08-08-08

Seorang suri rumah tangga Michigan merayakan kelahiran puterinya Cearra pada 10.10.10. diikuti kelahiran anaknya pada 09.09.09 dan puterinya yang lain pada 08.08.08, kemungkinan ini terjadi 1 berbanding 50 juta.

Barbara Soper, 36, berkata: ‘Dia si kecil keajaiban kami. Meskipun pola rapi ulang tahun anak-anak mereka, Sopers berkeras itu tidak direncanakan … Barbie Soper mengatakan pada Grand Rapids Press dia gembira kerana tarikh kelahiran anaknya sangat unik untuk ketiga-tiga anaknya.

2. Bayi yang lahir jam 1:11 pada 11-1-11

Ini adalah salah satu untuk buku-buku catatan. Seorang wanita Minnesota melahirkan tepat pukul 01:11 pada hari Selasa – 11 Januari 2011.atau 11/1/11.

Amy Zeller dan Codjo Mensah dari Eagan menyambut puteri mereka, Flora Mensah, di United Hospital di St Paul. Zeller memberitahu KARE-TV bahawa mereka melihat ke klik jam bayi lahir tepat pada masa yang tepat

3. Saudara Kembar yang melahirkan pada hari yang sama, di rumah sakit yang sama

Saudara kembar dan sahabat dapat menambahkan daftar pengalaman hidup yang sama bersama-sama. Amy Gilbert dan Allison Oliverio, 25-tahun, hanya dipisahkan dinding di rumah sakit Henry Ford Macomb pada masa keduanya melahirkan untuk pertama kalinya bayi, selisih hanya 14 minit.

Dr Timothy Kim bolak-balik memberikan kedua bayi. Saya telah melakukan ini selama 12 tahun dan saya tidak pernah mendengar kembar melahirkan bayi pada hari dan jam yang sama, “kata Dr Kim.

Amy melahirkan bayi Pad Claire dan Allison melahirkan bayi Garrett. Keduanya berkahwin kekasih sekolahnya yang perkahwinannya berbeza 6 bulan.

Mereka mengatakan mereka tidak merancang untuk hamil pada masayang sama. Bayi-bayi tidak hanya selisih 14 minit, tetapi juga berbeza 1 pound dan 1 inci ).

4. Lima anggota dari satu keluarga yang memiliki tarikh lahir yang sama

In an amazing stroke of luck, coincidence or great planning, five members of one family share the same birth date, over several generations!

Kebetulan ataukah keberuntungan, atau perencanaan besar, lima anggota keluarga satu rumah mempunyai tarikh lahir yang sama, lebih dari beberapa generasi! Anggota termuda bergabung dengan keluarga adalah Mila, yang lahir pada 29 Mac 2010 seperti anggota keluarga lainnya.

Itu semua dimulai 70 tahun yang lalu dengan Anita Marshall. Puterinya, Alicia Bams, berkongsi hari ulang tahunnya dan itu terus menjadi seperti bola salju dari sana.

Kemudian, cucu Anita, Eddie Marshall, berkongsi pada hari yang sama.Lalu, datanglah cucu Sydne Freeman dan, sekarang, Mila.

Bams mengatakan, “Sekarang kami memiliki satu orang lagi untuk diletakkan di kumpulan ulang tahun setiap tahun.”

5. Wanita Yang melakukan pembedahan caesar sendiri untuk melahirkan anak

Ini adalah salah seorang ibu yang sangat tangguh: Ines Ramirez adalah satu-satunya wanita diketahui telah melakukan pembedahan Caesar yang berjaya pada dirinya sendiri!

Matahari sudah terbenam jam yang lalu. Klinik terdekat 80 km melalui jalan kasar, dan suaminya, satu-satunya pembantu selama setengah lusin kelahiran sebelumnya, sedang minum-minum di sebuah bar. Dia tidak punya no telefon dan begitu di bar.

Jadi pada tengah malam, setelah 12 jam rasa sakit yang berterusan, ibu, berumur 40 tahun yang telah mempunyai enam anak, duduk di bangku kayu.

Dia mengambil beberapa teguk botol alkohol, mengambil pisau 15 cm dan mulai memotong. Dengan cahaya lampu redup , Ramirez mengirisi kulit, lemak dan otot sebelum mencapai di dalam rahimnya dan menarik keluar anak bayinya.

Beliau memberitahu dia memotong tali pusat dengan gunting, kemudian pengsan. Ketika dia sadar, dia membungkus sweter sekitar perutnya yang mengalami perdarahan dan meminta anaknya 6-tahun, Benito, untuk membantunya berjalan.

Beberapa jam kemudian, Pembantu Kesihatan dari desa, Leon Cruz, dan seorang pekerja kesihatan menemukan Ramirez berbaring di samping bayinya.

Cruz menjahit sayatan 17 cm dengan jarum dan benang biasa. Kedua orang itu mengangkat ibu dan anak itu ke sebuah tikar jerami tipis, menyeret mereka dengan kuda untuk sampai ke jalan yang menuju kota, kemudian membawa mereka ke klinik melalui perjalanan selama dua jam !!

Sekarang Ines Ramirez diakui secara internasional sebagai mukjizat moden: Dia diyakini menjadi satu-satunya wanita yang telah melakukan caesar berjaya pada dirinya sendiri

6. Wanita yang melahirkan anak tiga jam setelah mengetahui dia hamil

Belinda Waite, 21, telah beberapa kali pergi ke rumah sakit selama 9 bulan terakhir dan dia diberitahu dia memiliki kasus yang parah Irritable Bowel Syndrome (IBS) dan asam urat.

Bahkan, dia hamil dengan seorang bayi perempuan yang sihat. Pada tarikh 6 Februari 2010 – malam sebelum Louise lahir – Miss Waite lagi pergi ke rumah sakit dengan nyeri di seluruh tubuhnya.

Pada jam 10 malam dokter malam mengesahkan bahawa dia hamil tiga bulan – sebenarnya ia telah hamil sembilan bulan – dan Louise tiba empat setengah jam kemudian jam 2:30.

Miss Waite tinggal bersama pasangannya Wyane Boyles, 28, ketika ia mendadak pergi ke tenaga kerja. Puteri mereka Louise Boyles bayi lahir di rumah dengan berat 8 £ 14oz dengan bantuan Ibu Wayne Syliva.

7. Si kembar yang lahir berbeza 1 minit tetapi dalam tahun yang berbeza

Pasangan di Illinois utara menyambut puteri baru mereka ke dunia di minit terakhir tahun 2010 – dan seorang anak kembar di minit pertama tahun 2011.

Ashley Fansler melahirkan Madisen Carin Lewis jam 11:59 malam pada Malam Tahun Baru di Machesney Park, 85 km ke barat laut Chicago.Everette Aiden Lewis lahir seminit kemudian, pada jam 12 pagi pada Tahun Baru.

Rockford Register Star melaporkan dia tidak akan melahirkan hingga akhir Januari kerana doktor di Rockford Memorial Hospital menjadualkan pembedahan caesar pada hari Jumat malam untuk menghindari komplikasi.

Sang ayah, Brandon Lewis, kata salah seorang doktor sedang menghitung countdown sebelum kelahiran. Lewis mengatakan itu adalah ‘pasti yang terbaik’ pada masa perhitungam mundur Tahun Baru anaknya.

8. Ibu yang memiliki kelahiran tunggal, kemudian kembar, dan akhirnya triple

Natasha Wilson, dari New York, benar – benar melahirkan kembar tiga. Ini bukan pertama kalinya dia melahirkan. bayi pertamanya pertama Nicholas. Lalu datanglah si kembar James Jr dan Yesaya.

Pada masa itu ibu Natasha, Linda Lawrence, bergurau bahawa waktu berikutnya akan kembar tiga. tak disangka Dia benar. Natasha berharap seorang gadis kecil. Sekarang dia memiliki 6 anak laki-laki.

9. Pasangan yang memiliki bayi kembar kulit Hitam dan Putih ‘… 2 kali !!

Sebuah pasangan dengan ras campuran di Britain telah menentang kemungkinan – dua kali – dengan memproduksi dua set kembar di mana seorang saudara berkulit hitam dan lainnya berkulit putih.

Puterinya yang baru lahir Dean Durrant’s Miya memiliki kulit gelap seperti ayahnya.Saudara kembar Lia memiliki kulit putih, bermata biru , berambut merah seperti ibunya, Alison Spooner.

Alison Lauren dan Hayleigh, lahir tahun 2001, juga memiliki warna kulit dan warna mata sangat berbeza .

Kedua set kembar adalah fraternal bukan identik, berarti mereka adalah produk dari dua telur dibuahi secara terpisah, sehingga tidak jarang bahawa mereka tidak sama.

Warna kulit Miya itu lebih banyak dipengaruhi oleh gen ayahnya, sementara Leah dipengaruhi gen ibunya.tapi dia mengatakan itu langka bagi pasangan untuk memiliki dua pasang kembar, bahkan sangat jarang bagi mereka untuk memiliki penampilan yang berbeza seperti itu.

Fenomena ini sangat jarang bahawa tidak ada statistik untuk menggambarkan kemungkinannya, meskipun diperkirakan akan menjadi lebih umum karena meningkatnya jumlah pasangan dengan ras campuran.

10. Wanita yang melahirkan bayi yang ukurannya hampir sama dengan ukuran dirinya

Stacey Herald, mempunyai tinggi 28 1/2-inch (72 cm) , melahirkan seorang puteri (46 cm) 18-inci yang tidak jauh lebih kecil dari ibunya!

Kehamilan membengkak di perut Herald menjadi proporsi lucu yang besar, wanita itu berkata. “Jika aku berbaring, aku terlihat seperti bekicot,” katanya, tertawa.

“That’s how big my belly was. “sebesar itulah perut saya kala itu. Aku kelihatan seperti kentang dengan lengan dan kaki.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...