5 penjara paling Mewah di dunia

Santa Ana Jail, California, USA

Penjara Santa Ana mempunyai ruang yang luas dan dalam penjara tersebut, banduan diberi kemudahan laptop, iPoad, tempat tidur yang selesa, TV, majalah dan makanan yang bagus.

Otago Corrections Facility, South Otago, USA.

Penjara ini mempunyai pelbagai kemudahan seperti sistem pemanas lantai, TV, Gimnasium, perpustakaan dan pelbagai kemudahan rekreasi indoor.

Penjara Halden, Norway

Penjara ini menempatkan pelbagai banduan yang teruk di negara norway, tetapi kemudahan di penjara ini adalah sangat mewah. Terdapat kemudahan seperti TV, Perpustakaan, Sofa, Bar, rumah 2 bilik tidur (1 bilik untuk keluarga banduan pada lawatan yang tertentu) dan lain-lain kemudahan.

Penjara 5 Bintang, Austria

Penjara yang tersenarai dalam penjara paling cantik di dunia. Iaitu dengan reka bentuk bangunannya yang seperti sebuah Universiti atau Hotel. Jadi, kemudahan yang disediakan juga begitu mewah untuk banduan di situ.

Al Capone Cell, Philadelphia, USA.

Penjara ini antara penjara termewah yang paling lama wujud di dunia ini iaitu sejak tahun 1929. Penjara ini menempatkan banduan yang akan berhadapan dengan hukuman mati. Di mana, banduan akan di beri kemewahan di penjara sebelum mereka menerima hukuman tersebut.

Comments

Popular Posts